İşte bu da sürücüsüz metro aracı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafınca Kocaeli’de yapımı süren Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı’nda sona yaklaşıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapıdan Sorumlu Genel Müdür Yalçın Eyigün, Gebze OSB istasyonunda raylara indirilen metro vagonlarında araştırmalarda bulundu. Eyigün, “Aracımızın kendine ait birtakım özellikleri var. Sürücüsüz yerli ve ulusal metro aracı. İç hacim genişliği en çok olan metro aracı. Bir seferde düzgüsel bir yoğunlukla bin 150 yolcu alıyor. Daha yoğun yerleşimle bin 500’leri bulabilir. 15.4 kilometrelik metro hattımız var. Şu an depo sahasındayız. Bu araçların günlük rutin bakımları gerçekleştiriliyor. Bu tesis de yerli ve ulusal imkanlarla gerçekleştirildi” şeklinde konuştu.

“ASELSAN VE TÜBİTAK İLE ÇALIŞMAMIZ OLDU”

Eyigün, laflarını şu şekilde sürdürdü:

“20 sene ilkin araçlarda yüzde 8 ila 10 içinde yerlilikten bahsederdik. 20 yıldaki irade ve uygulamalarla yüzde 63 yerliye ulaştı. Klimasından, aydınlatmasından anons sistemine kadar çoğu bölüme kadar yerli ekipman var. Bu aracın bir özelliği de yerli sinyalizasyon kullanmış olacağız. ASELSAN ve TÜBİTAK ile çalışmamız oldu bu konuda. Tünellerden, istasyonlardan ve projenin a’dan z’ye dizaynı açısından da yüzde 100 yerli mühendislik ürünü bu. Kendimiz çizdik, kendimiz tasarladık ve projemizi kısa sürede halkımızla buluşturmuş olacağız.”

KOCAELİ’YE AİT YÖRESEL DOKULAR METROYA İŞLENDİ

Raylara indirilen metro vagonlarında araştırmalarda bulunan Eyigün, metronun zemininde, Kocaeli’nin bölgesel ürünü Hereke halısının dokularının metroya işlendiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort