Güzellik Markaları, Influencerlarla İçerik Üretiyor

Güzellik markaları, toplumsal medyada maksimum takip edilen hesapların neredeyse başını çekiyor. Hal böyle olunca da influencerlar, güzellik markalarıyla ürettikleri içerikleri kullanıcılara sunuyor. Tüketicilerin artık reel ve deneyimlenmiş içerikler görmek istediklerini belirten Dr. Öğr. Üyesi Pelin Özgünay, filtrelerden ve düzenlenmiş fotoğraflardan kullananların uzaklaştığını belirtti.

“Mükemmel görünümden tüketiciler uzaklaşıyor”

Geleneksel marketing yöntemlerinde, mamüller ve insanoğlu her vakit oldukça gösterişli, kusursuz ve genellikle o kadar da realist olmayan versiyonlarla tüketiciye gösteriliyor. Popüler inanışın aksine tüketicilerin görselliğe daha azca ehemmiyet verdiğini anlatım eden Dr. Öğr. Üyesi Pelin Özgünay, “Influencerların toplumsal medya mecraları vasıtasıyla tüketiciye sunmuş olduğu içeriklerin çoğu, ham ve prova edilmemiş oluyor. Fenomenlerin gündelik halleriyle, örnek olarak bornozla güzellik ve sıhhatli hayat içinde ne olduğu yayınlaması sıklıkla görülüyor. Bu da, bu içeriklerin daha ulaşılabilir ve keyifli olmasını sağlıyor. En önemlisi de, tüketiciler artık ‘gerçek’ ve ‘deneyimlenmiş’ içerikler görmek istiyor. Filtrelerin kullanılması ve fotoğrafların düzenlenmesi ile oluşan kusursuz görünümden tüketiciler uzaklaşıyor. Bu yüzden de artık daha oldukça dokuya, sivilce izlerine ve ince çizgilere haiz cilt görüyoruz” dedi.

Doğru influencer, doğru strateji

Günümüzdeki bir oldukça güzellik markası, iş donanması yapmış olduğu influencerın paylaşmış olduğu içeriklerin “gerçek” bir deneyimin yansıması bulunduğunu kullananların görmesini istiyor. Bu nedenle de fenomenlere, paylaşım yapmadan ilkin ürünleri birkaç ay kullanarak tecrübe kazanma süresi veriyor. Bunun, orijinal ve reel bir tecrübesi yansıtabileceğini belirten Dr. Özgünay, “Konu influencer pazarlaması olduğunda, güzellik markalarının her segmentte doğru marketing stratejileri oluşturması büyük ehemmiyet kazandı. Lüks markalar için esin verici içerik oluşturmaktan tutun da dermatolojik markalar için eğitici ve reel içerik oluşturmaya kadar her segment için bir şeyler bulunuyor. Doğru influencerlar ve stratejiyle markalar, hedef kitlelerinin dikkatini çeker ve sonuçta da yüksek marka tercihi oluşturacak kuvvetli kampanyalar oluşturabilir” ifadelerini kullandı. – İSTANBUL

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Magazin

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort