Fenomenlerin gelir karnesini açıklandı

Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla beraber toplumsal medya platformlarının kullanması artarken, marketing stratejilerinde influencer marketing’in oranı artıyor. Influencer Marketing Hub’ın mevzuya dair duyurduğu veriler, 2021’de aşağı yukarı 14 milyar dolar olan influencer marketing pazarının 2022’de 16 milyar doları aşacağına işaret ediyor. Sosyal medyanın olanaklarını avantaja çevirerek satışlarını çoğaltmak isteyen markaların yüzde 68’i 2022’deki marketing kampanyalarında influencer bütçelerini yükseltmeyi hedeflerken, son dönemde fenomenlerin içerik platformuna dönüşen Cemre.com influencerların dört gözle beklenen gelir karnesini ortaya koyuyor.

Sosyal medya platformlarının yalnız iletişim değil, reklam ve tanıtım aracı bulunduğunu anlatım eden Cemre.com Kurucusu Yaşar Can yaptıkları araştırmayı değerlendirerek şunları söyledi:

“İnsanlar arasında iletişim kurmanın en faal yollarından biri haline gelen toplumsal medya, birtakım kişiler için gelir kapısı olurken, markalar için de hedef kitlelerine ulaşacakları mühim bir mecraya dönüşüyor. Fenomenler işlerini dijital kanallara taşırken, markalar da ürünlerini toplumsal medya fenomenleri vasıtasıyla sunuyor. Ağırlıklı olarak YouTube, Instagram, TikTok gibi platformlarda derli toplu içerik paylaşan fenomenler, 2-3 yıl içerisinde aylık 20 ila 30 bin TL arasında gelire ulaşıyor.”

FENOMENLERİN KAZANÇLARI İNFLUENCER ADAYLARINA İLHAM OLDU

Sosyal medya kullanıcılarının içerik üreticisi olmalarında fenomenlerin kazançlarının teşvik edici bir görevi bulunduğunun önemini vurgulayan Yaşar Can, önde gelen toplumsal medya platformlarındaki fenomenlerin gelirlerine dair şu detayları paylaştı:

“TikTok dünyada en süratli büyüyen toplumsal medya platformlarının başlangıcında yer alıyor. Araştırmamızda görüyoruz ki bu uygulamada aşağı yukarı 100 bin takip edeni olan fenomenlerin canlı gösterim ve sponsorlu gelirlerinin toplamı 8 bin TL’nin üstüne çıkıyor. TikTok, kullanıcılarına rastgele bir ücret ödemez ve reklam geliri paylaşma gibi bir programı sunmazken, YouTube platformunda ise vaziyet değişik bir ebat kazanıyor.”

YOUTUBER’LAR REKLAM BAŞINA YAKLAŞIK 100 BİN TL KAZANIYOR

YouTube’da kanal sahiplerinin reklamlar vasıtasıyla gelir elde edebildiğini belirten Cemre.com Kurucusu Yaşar Can, “YouTube fenomenlerinin reklam gelirlerinin aşağı yukarı yüzde 55’i kanal sahiplerine kalıyor ve bu platformda her bin izlenme başına 2 ila 25 TL arasında ödeme gerçekleştiriliyor. Fenomenler bin takipçi ile 4 bin saat izlenmeye ulaştıkları takdirde para kazanmaya başlayabiliyor. Elbette hasılat sağlamak bununla sınırı olan kalmıyor. Çünkü kanal sahipleri video içerisinde yer verdikleri reklamlarla video başına 100 bin TL’ye varan gelir elde edebiliyorlar. Yaklaşık 1 milyon abonesi bulunan kanallar ise aylık 15 ila 40 bin TL arasında hasılat elde ediyorlar” dedi.

100 BİN TAKİPÇİLİ INSTAGRAM FENOMENLERİ PAYLAŞIM BAŞINA BİN TL ALIYOR

Instagram’da fenomenlerinden istenen reklam sayısı artıkça, reklam bedelinin de aynı miktarda yükseldiğine dikkat çeken Yaşar Can, “Instagram fenomenlerinin gelir elde etme yöntemleri, hesap sahiplerine göre farklılık gösterse de birçoğu diğer sayfaların reklamlarını kendi hesapları üstünde gerçekleştirerek, kendi ürünlerini satışa sunarak ya da iş donanması yaparak para kazanıyor. Ortalama 100 bin takipçi ile 10 ila 30 bin izlenmeye haiz Instagram fenomenleri, paylaşımları karşılığında aşağı yukarı bin TL ücret alıyor. 1 milyonun üstünde takip edeni olanlar ise faturalı iş donanması yaptıkları için bu sayı 5 bin TL’den 30 bin TL’ye kadar değişim gösteriyor” ifadelerini kullandı.

SOSYAL MEDYA PLATFORMLARI GELİR HAVUZUNA DÖNÜŞTÜ

Büyük bir canlı gösterim ağı olan Twitch’te oyun ağırlıklı eğlence videolarıyla hasılat elde edildiğini aktaran Yaşar Can, “Twitch yayıncıları ödemelerini fakat 100 doları geçtikleri takdirde alabilirken, Twitch’in partner kanalları da yayıncıların ekstra gelir elde etmesine kapı aralıyor” diyerek laflarına şöyle son verdi:

“Sosyal medya çoğu sektör ve şahıs için hızla büyüyen bir gelir havuzuna dönüşürken, fenomenlerin bu mecralardan elde etmiş olduğu statü ve hasılat çoğu kullanıcıya esin oluyor. Biz de içerik üreticisi olmak isteyen kişilerin hazırladıkları içerikleri yayınladıkları bir platform olarak, bu işi bir meslek haline dönüştürmelerine yardımcı oluyoruz.”

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort