Hyundai’den elektrikli performans: IONIQ 5 N

Hyundai‘nin performans tutkunlarına hitap eden N modelleri ile elektrikli mobilite buluşmasının ilk örneği IONIQ 5 N testlere başladı.

Hyundai N Departmanı, yüksek performanslı seri üretim ilk elektrikli N modeli olan IONIQ 5 N’in sıkıntılı kış testlerini İsveç Arjeplog’daki Hyundai Mobis Proving Center sahasında gerçekleştirdi. Arjeplog’daki Hyundai Mobis test alanı, Kuzey Kutup Dairesi’ne bitişik konumu göz önüne alındığında dünyanın en sıkıntılı ve en düşük yol tutuş katsayısına haiz buzlu yüzeyleri olarak sayılıyor. Zemin tamamiyle buzla kaplı olurken ısı ise -30° dereceye kadar düşüyor. Pil ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, elektrikli otomobillerin kış aylarındaki çabalama prensipini tamamiyle zorlaştırır. Bu doğrultuda; IONIQ 5 N’in batarya ve HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, aşırı düşük sürtünme koşullarındaki sürüş karakteri ve performans kabiliyeti arasındaki optimum dengeyi elde etmeye çalıştılar.

Hyundai, IONIQ 5 N modelinde de markanın Elektrikli Global Modüler Platformunu (E-GMP) kullanıyor. Hyundai N’nin Dünya Ralli Şampiyonası’nda elde etmiş olduğu başarılarını ve üst seviye performans teknolojilerini E-GMP ile birleştiren mühendisler, dünyanın en sıkıntılı yarış pisti olan Nürburgring’de de aracın yol performansını test ettiler. Hem İsveç hem de Almanya’daki en keskin virajlarda ve uzun düzlüklerde test edilen Hyundai IONIQ 5 N, tipik olarak üç ana N marka kriterinden oluşuyor. “Viraj performansı”, “yarış pisti yeteneği” ve “günlük spor otomobil” gibi dinamikleri bir araya getiren IONIQ 5 N, Hyundai’nin elektrifikasyon stratejisindeki en süratli seri üretim EV model olarak RM20e, RN22e, Veloster N E-TCR konseptlerini reel hayata uyarlıyor.

N Drift moduyla üst seviye sürüş keyfi

IONIQ 5 N’nin üst seviye dönemeç yeteneği, tasarlanmış sürüş modlarıyla destekleniyor. Sürüş modlarına ek olarak; otomobilin ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon tepkilerini ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini, N Drift Optimizer da destekliyor. Her seviyedeki sürücüye drift keyfini yaşatmaya yardım eden “N Drift” modu, performans tutkunu kullanıcıları heyecanlandıran özelliklerden biri olacak.

Yeni nesil e-LSD

IONIQ 5 N, hususi olarak tasarlanmış bir e-LSD yani sınırı olan kaymalı diferansiyel ile üretiliyor. Tamamen elektronik denetim ünitesiyle yönetilen bu diferansiyel, yol tutuşu iyileştirmek için tekerleğin ne vakit ekstra torka gereksinim duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen tepkileri anlık olarak çözümleme ediyor. Böylece e-LSD, yarış pistinde ya da yüksek tempolu sürüş sırasında yol tutuşu kusursuz seviyelere çıkarmak için oluşan yüksek torku tekerlere parametre bir halde iletiyor. IONIQ 5 N, değişik sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu da faal bir halde kullanıyor. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesini seçmeye imkân tanıyan bu sistem, gücü dört tekerleğe de değişen oranlarda dağıtmak için e-LSD ile beraber çalışıyor. Bu da drift moduna direkt olarak tesir ederek keyif seviyesini zirveye çıkarıyor.

Hyundai, gelecek günlerde daha çok yöntem malumat ve donanım açıklayacak. Hyundai IONIQ 5 N, Temmuz ayında yapılacak lansmanın sonrasında satışa sunulacak.

>

Kaynak: Carmedya.com / Otomobil

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort