TARIM KREDİ MARKETİ YEREL MARKETTEN PAHALI MI?

Vatandaşlar, temel gereksinim mamüllerindeki fiyat artışları nedeniyle dedektife döndü. Hangi markette neyin ucuz neyin pahalı bulunduğunu ayrı ayrı araştıran halkın, ‘yüz güldüren fiyatlar’ ve ‘bütçenize dost fiyatlar’ sloganı ile müşteri çekmeye çalışan Tarım Kredi Kooperatifi marketlerinin daha pahalı bulunduğunu ortaya çıkardı.
Tarım Kredi Kooperatiflerine ait marketlerde piyasaya makul fiyatlar olacağına inanan vatandaşlar, gözlerine inanamadı. Dedektif gibi market market gezen vatandaşlar, ürünleri ayrı ayrı karşılaştırdı. Çaydan kahveye, zeytinden deterjana kadar çoğu aynı ürünü yan yana koyan vatandaşlar, fiyatlardaki farka başkaldırı etti. Zincir marketlerde 70 liradan satılan çayın, Tarım Kredi Kooperatifinde 79,90’dan satılmasına anlam veremedi. Fiyatların daha makul olmasını beklerken, gördükleri karşısında şaşkına dönen vatandaşın başkaldırı etmesi yalnızca çayla da sınırı olan kalmadı. Toz makine deterjanı zincir markette 119 liraya satılırken, kooperatifte 129,90 lira, zeytin 33,90 lira iken, kooperatifte 59,50 lira, kahve 26 lira iken, 33,90 liraya satılmasına ‘bu kadarına da pes’ dedi.
Yaşadıkları fiyatlar karşısında çoğu paylaşımda ve şikayette bulunan vatandaşların haklı bulunduğunu belirten Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, ”Tarım Kredi Kooperatifi’nin insanların kanayan yaralarına tuz değil de, merhem olmasını isterdik. Bugüne kadar hem kendimizin yapmış olduğu hem de tüketicilerin yapmış olduğu alışverişler üstüne gelen şikayetler üzerine, bu kooperatifin tüketici yararına olmadığını ayrım ettik. Piyasada arz-talep dengesinde bozulma olduğundan fiyatlar almış başını gidiyor. Bir oldukça markete girdiğimiz vakit üç günde bir, haftada bir fiyat etiketini değiştiren bir insana rastlamak mümkün. Ben kendimde bu kooperatife yakın bir yerde oturuyorum, alışveriş yapıyorum zaman, zaman. Fiyatlara baktığımız vakit birtakım mamüller düşük olabilir. Ama öteki mamüller birtakım marketlerden birazcık daha pahalıya satılmaktadır. Bu yüzden bu kooperatiflerin ucuz ürün kampanyasının bir algından öte olmadığını, tüketiciye bir yarar sağlamadığını üzülerek söylemekteyim” dedi.
“İnsanlar artık ucuz bulmak için market market geziyor”
Doğrudan besin ürünleri üstünden fahiş fiyat şikayetleri geldiğini belirten Yılmaz, “Devletin kontrolü altında olan kooperatiflerin niçin daha ucuz satmadığına dair görüştüğümüzde fahiş fiyatlar hakkında şikayetler geliyor. Diğer mağazalar konusu ile alakalı ise tüketici artık işin uzmanı olmuş durumda. Bir ürünün nerede ucuz nerede pahalı olduğuna dair sonucu fakat yedi, sekiz market gezerek veriyor. Devlet, amme eli ile yürütülen bu marketlerde ise daha makul fiyata alma beklentisi var. Diğer marketlerin ise kendi ismi üstünde almış olduğu ve markaları ile satmaya çalmış olduğu ucuzluk yalnızca tüketici üstünde bir ucuzluk algısı oluşturmaya yöneliktir. Bu hususta tüketiciler ucuz ürün alırken gramajın dikkat etmeleri gerekmektedir. Çünkü gramajını indirip değişik bir fiyata satabilir. Bu da üstünde ucuzluk algısı oluşturup tüketicinin bakış açısından gramajı kaçırabilir. Tüketicilere marketin kendi ürettiği ürün yerine daha makul bir ürün bulup onları almalarını öneriyoruz. Devletten istediğimiz şey ise arz istek dengesini düzenleyip, fahiş fiyat tatbik eden marketlere denetimlerini arttırmalarıdır. Tüketicilerin almış olduğu bir ürün zeytin öteki marketlere oranla kooperatiflerde daha yüksek fiyat bulunduğunu söyleyebiliyoruz. Çay tüketicinin her gün tükettiği bir ürün, çay fiyatının kooperatiflerde daha yüksek fiyatta bulunduğunu gördüm ve şaşırdım. Daha ucuz olmasını beklerdim fakat öteki marketlerden daha pahalı bulunduğunu ben ödeyerek gördüm” şeklinde konuştu. (İHA)

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort